Featured
Table of Contents
Ten vierde is de looptijd van de subsidieregeling voor gebruikte EV vier jaar (tweedehands auto verkopen contract - autoopkoperbenelux.be). Het door de VVD geschetste voorval treedt pas op per medio 2023. Van particulieren die eerder van EV wisselen wordt de subsidie teruggevorderd (koop) of uitbetaling gestopt (lease). De personenauto zelf als object betrekken als aanvullende registratie en te koppelen aan de subsidie kan relevant worden als er veel EV’s al in het eerste jaar van eigenaar wisselen en terugvorderingen op wat voor manier ook niet mogelijk blijken te zijn
Desalniettemin begrijp ik de wens van de leden van de VVD fractie en zeg u toe de mogelijkheden van deze aanvullende objectregistratie te onderzoeken. In de tabel hieronder is de kasreeks opgenomen voor de subsidie op nieuwe en gebruikte elektrische personenauto’s - tweedehands auto verkopen contract - autoopkoperbenelux.be. Deze kasreeks is tot stand gekomen in het Klimaatakkoord en vastgesteld in de Voorjaarsnota 2020
Dit is met één jaar vervroegd naar 2020 waardoor deze regeling nu loopt t/m 2024 (tweedehands auto verkopen contract - autoopkoperbenelux.be). De situatie die de leden van de CDA-fractie schetsten, dat er voor occasions niets meer is als de nieuwverkoop goed loopt, kan zonder een wijziging van de begroting waarmee uw Kamer moet instemmen niet optreden
Het gaat bij de subsidie om gescheiden budgetten voor nieuwe elektrische personenauto’s (€ 152 mln.) en gebruikte personenauto’s (€ 100 mln.). tweedehands auto verkopen contract - autoopkoperbenelux.be. Binnen een jaar mag daarbij wel tussen de regelingen geschoven worden indien dat nodig is, maar dan wel zolang het binnen het totale budget past. Over de looptijd heen gelden de gescheiden budgetten
Daarom zijn de nodige maatregelen genomen. Zoals aangegeven is het totale subsidiebudget per jaar en het subsidiebudget van de hele regeling voor de gehele looptijd expliciet gemaximeerd. Voor het subsidiebedrag per auto is goed gekeken naar de regelingen in andere EU-landen. De subsidiebedragen in landen als Frankrijk (€ 6.000 à € 7.000) en Duitsland (€ 6 (tweedehands auto verkopen contract - autoopkoperbenelux.be).000) zijn aanmerkelijk hoger dan in Nederland
RVO monitort de ontwikkeling van de markt. Mocht de kostendaling harder of minder hard gaan dan kan de regeling worden gewijzigd om de subsidiebedragen bij te stellen. Auto verkopen zonder keuring. Doorschuiven van aanvragen kan voor maximaal 1 jaar en alleen als in dat jaar voldoende kasbudget beschikbaar is - tweedehands auto verkopen contract - autoopkoperbenelux.be. Vooralsnog is de datum van overeenkomst van het koop- of leasecontract bepalend voor de hoogte van het subsidiebedrag
Conform de huidige begrotingssystematiek gaat het bij de hierboven genoemde bedragen om kasbudgetten (tweedehands auto verkopen contract - autoopkoperbenelux.be). Alleen de werkelijke uitgaven komen ten laste van het betreffende kasbudget in dat jaar. De maandelijkse uitbetalingen bij private lease worden dan ook verdeeld over vier jaren. Dit zorgt dus ook voor een verdeling van het benodigde kasgeld over vier jaar
Particulieren worden verzocht om hun aanvraag indien mogelijk digitaal bij RVO te verrichten. Hierbij wordt DigiD gebruikt. Voor het berekenen van de regeldruk voor burgers wordt een standaardtarief van € 15,– gehanteerd. Lexus opkoper. tweedehands auto verkopen contract - autoopkoperbenelux.be. In totaal is de regeldruk voor een individu daarmee € 60,–. Uitgaande van een subsidiebedrag van € 4.000,– tot € 2 (tweedehands auto verkopen contract - autoopkoperbenelux.be).000,– betekent dit een regeldruk voor burgers van 1,5% tot 3%
RVO is betrokken geweest bij het opstellen van de regeling en heeft een uitvoerbaarheidstoets uitgevoerd. Hieruit blijkt dat de regeling uitvoerbaar is tegen gangbare totale uitvoeringslasten en administratieve lasten (samen ca. 10%) - tweedehands auto verkopen contract - autoopkoperbenelux.be. Ik verwacht dat regeling doeltreffend (effectief) is, omdat de aanschaf van een personenauto prijselastisch is. Dat wil zeggen dat er meer personenauto’s worden verkocht naarmate de netto prijs lager is
De hoogte van het subsidiebedrag is in lijn met soortgelijke regelingen in andere EU-lidstaten en vastgesteld na consultatie van een breed palet aan brancheorganisaties en belangenvertegenwoordigers (tweedehands auto verkopen contract - autoopkoperbenelux.be). De totale omvang van de regeling is gebudgetteerd en de subsidiebedragen dalen gedurende de looptijd van de regeling wat de kans op «oversubsidiëring» beperkt
6 maanden (Duitsland)). De gemiddelde automobilist rijdt niet veel langer dan 3 jaar in dezelfde auto. tweedehands auto verkopen contract - autoopkoperbenelux.be. Er is gezocht naar een balans tussen het verwachte aantal terugvorderingen en de daaraan gekoppelde uitvoeringskosten. Daarom is bij aanschaf in overleg met de sector gekozen voor een minimale bezitsperiode van 3 jaar. Bij private lease is de gemiddelde leasetermijn 4 jaar of langer34, daar sluit de subsidieregeling graag op aan
Daarnaast is de maandbetaling bij private lease gemakkelijk tussentijds stop te zetten zodat bij verkoop het resterende subsidiebedrag niet uitgekeerd wordt. De inhoud van de regeling is in nauwe samenwerking met en op advies van de partijen uit het Formule E-Team35 (FET) tot stand gekomen. tweedehands auto verkopen contract - autoopkoperbenelux. Hyundai opkoper.be. De regeling is nadrukkelijk gericht om kleinere en compacte middenklasse auto’s te stimuleren onder particulieren
De actieradius van minimaal 120 km is een vertaling van het doel om te garanderen dat de gesubsidieerde elektrische personenauto een voldoende volwaardig alternatief is voor een auto met verbrandingsmotor. Ik kan melden dat er 380 unieke reacties zijn binnengekomen op de internetconsultatie - tweedehands auto verkopen contract - autoopkoperbenelux.be. Het verslag van de internetconsultatie met daarin de argumentatie wat met de reacties is gedaan wordt tegelijkertijd met de publicatie van de regeling geplaatst op internet36
Bij de start van de internetconsultatie heb ik inderdaad expliciet gevraagd om reacties van indieners op de hoogte van het subsidiebedrag. Een adequate hoogte van het subsidiebedrag is namelijk van belang om onder- en overstimulering te voorkomen. tweedehands auto verkopen contract - autoopkoperbenelux.be. Het merendeel van de indieners vindt de hoogte van de subsidiebedragen toereikend. In het algemeen heeft de consultatie niet geleid tot fundamentele inhoudelijke aanpassingen van de regeling
Latest Posts
Tom Boonen Auto Verkopen - Autoopkoperbenelux.be
Auto Verkopen Formaliteiten - Autoopkoperbenelux.be
Brother Printer Software